Out of Office: העובדים בחופש, תנו להם לנוח

דף הבית » בלוג » Out of Office: העובדים בחופש, תנו להם לנוח

Out of Office: העובדים בחופש, תנו להם לנוח

מנהלים, במקום לקטר על העובדים שנעדרים בקיץ מהעבודה, כדאי שתראו את היתרונות ותקחו גם אתם קצת חופש. ניל"י גולדפיין, שותפה מייסדת בקבוצת נירם גיתן NGG, עם טיפים למנהלים אל מול חופשת הקיץ

כבר התחלתם להרגיש כיצד המסדרונות במשרד מתרוקנים והרבה מיילים חוזרים עם תשובה לקונית של "out of office"? הילדים בחופשה מבית הספר, העולם שמחוץ למיזוג נעשה אפילו יותר חם ומהביל והשיחה העיקרית במטבח, בעת הכנת הקפה הראשון של הבוקר היא על מי נוסע לאיפה וכמה זה עולה. ומי שחשב שבארץ קשה לעבוד, כי אין עם מי, כנראה לא עובד מול משרדים באירופה. כי שם המשרדים מתרוקנים כליל ואם אנחנו, הישראלים, עדיין נוטים לקחת מחשב לחופשה ועונים לטלפונים, הרי שבארצות רבות הנוהג הזה איננו מקובל וימי החופשה של הקיץ הם אכן כשמם: חופשה. ניתוק מוחלט.

"קחו פסק זמן"

הנטייה של רוב המנהלים, ברוב הארגונים, היא תרעומת על העובדים הסוררים ש"נעלמים" להם. איכשהו מתרעמים בקול רם יותר אותם מנהלים שאין להם כבר (או עדיין) ילדים בגילאי בית ספר. חבל. ההתרעמות מיותרת. בכל שנה מתרבים המחקרים המוכיחים כי על מנת לעבוד באופן יעיל ואפקטיבי יש לעצור מדי פעם, עצירות קטנות ועצירות גדולות, להיטען באנרגיה, ולחזור לעבודה בשמחה.

בעולם המודרני בו בידול בין ארגונים אינו נעשה על מחיר (כי כולם משווים) , או על טכנולוגיה (כי לכולם יש), ההבדלים ההופכים ארגון למצליח ומבוקש הם יצירתיות ושירות. הטאץ' שנותן תחושה שיש פה "משהו אחר", הוא בטוויסטים המגיעים מחשיבה יצירתית ומאנשים מלאי קסם המעניקים לך תחושה שאתה בידיים טובות. זה נכון לכל ארגון, בכל תחום עיסוק.

משחק ותשוקה 

אנשים ממציאים רעיונות יצירתיים כאשר הם רגועים ושמחים. לחץ אולי מייצר עוד תפוקה בפסי ייצור, אולם על מנת להמציא "משהו חדש וטוב", בכל תחום, על הממציא להיות שמח, מחובר לארגון, לצוות שלו ולעצמו. בעולם המודרני בו הכול זז מהר, וכולנו מחויבים עקב אילוצי מציאות להיות מחוברים כל הזמן, רמת השחיקה עולה. מאד. יש יותר מחלות, יותר הרגלים מזיקים, פחות זמן לספורט, למשפחה, לרגיעה והרבה פחות שינה רגועה.

במדינות רבות חברות ביטוח מפחיתות דמי חבר בביטוחי מנהלים לארגונים המממנים לעובדיהם שיעורי יוגה, קבוצות ריצה, קורסי גמילה מעישון ותכניות להרגלי אכילה נכונים. כולם יודעים כי לחץ ומתח מחבלים בתשוקה לעשייה ובחשיבה יצירתית, אולם הרכבת מהירה וקשה לעצור.

האילוץ הוא אבי היצירתיות

ועל כן חופשות יולי- אוגוסט הן ברכה לארגון, למנהל, לעובדים ולבני משפחותיהם. פסק הזמן הזה מכריח אנשים לעצור, לחשוב, לנוח, לעשות ספורט, לקרא, להיות עם המשפחה ולהטעין מצברים לקראת עוד שנה אינטנסיבית של אתגרים בעבודה. ולכן במקום לכעוס על אילוצי הקיץ שווה להתיידד איתם, לנהל אותם נכון ולזכור: זה לא באג. זה פיצ'ר מעולה!

5 טיפים למנהלים אל מול חופשת הקיץ:

  • קבלה – אם אינכם יכולים לשנות את זה, קבלו את זה באהבה. נכון לכל דבר בחיים. גם לעבודה.
  • גיבוי ועבודת צוות – בדקו בראשית הקיץ את כלל זמני החופשה שלכם ושל חברי הצוות שלכם. וודאו כי בכל עת יש מי ש"מרים" את המשימות, בתורות.
  • מילוי מצברים גם לאלו שקשה להם לשחרר – במידה וקיימים אנשים לחוצים שמפחדים לקחת חופש, עודדו אותם לצאת, סייעו להם בתכנון. כולנו צריכים למלא מצברים.
  • חופש זה חופש– נסו לא לקחת מחשב לחופשה. לפעמים אין ברירה, אבל במידת האפשר קחו את הזמן הפנוי עד הסוף. בלי טלפונים ובלי מיילים.
  • פעם בשנה זה לא מספיק– כבר בסוף החופש תכננו את החופש הבא. מחקרים ממליצים חופשה קצרה בכל 6 שבועות וחופשה ארוכה מינימום פעמיים בשנה.
  • ואל תשכחו: חופשות אינן הופכות אותנו לעובדים פחות מסורים. להיפך. הן משפיעות על יכולתנו לתת יותר ולא רק שעות, אלא את הראש, היצירתיות ואת היכולת ליהנות מהעשייה המשותפת!

חופשה נעימה!

 

מאת |2018-09-25T10:49:18+03:007 אוגוסט , 2018 |