המודל ההיברידי שיציל את הארגון שלכם: זירת מסחר שכוללת קניות און ליין וגם חוויה פיזית

דף הבית » בלוג » המודל ההיברידי שיציל את הארגון שלכם: זירת מסחר שכוללת קניות און ליין וגם חוויה פיזית

המודל ההיברידי שיציל את הארגון שלכם: זירת מסחר שכוללת קניות און ליין וגם חוויה פיזית

היצרנים מתאחדים כדי ליצור זירת מסחר משותפת ולמכור ישירות לצרכנים. רם יאולוס, מנכ"ל קבוצת נירם גיתן NGG ומומחה אסטרטגי לארגונים בעולם של הפרעה, מתייחס למהלך החדש בראיון לתוכנית הכלכלית של גל"צ. האזינו לראיון המלא

האם המטרה של המהלך הזה היא להוזיל עלויות עבור כולנו?

אני בספק אם זה בשביל להוזיל עלויות. אני חושב שמה שמנסים לעשות, זה לנסות לשרוד את התהליכים שמתרחשים בשוק. השוק הופך לשוק של שחקני ענק .

שחקני ענק, ושחקנים שלא נכנסים בדרך כלל חנויות הפיזיות שלהם, אלא לווירטואליות.

אנחנו חושבים שהשילוב הוא שקובע – המודל ההיברידי. גם זירת החנות האינטרנטית וגם לידן חנויות פיזיות שיהפכו למרכזי חוויה ומרכזי קניות. אם אנחנו מסתכלים למשל על המגמה שאמזון מובילה ועלי-באבא במזרח – יש להם מרכזי מסחר פיזיים. אנשים מגיעים למרכזי המסחר במודלים שונים – קניה עצמית, מחובר לדיגיטל. החנויות עצמם לא נעלמות, אבל היכולת להיכנס לזירת מסחר שמאפשרת לך לקנות מגוון מוצרים, וללכת ממוצר למוצר, הופך להיות יותר ויותר דומיננטי, ומי שלא נמצא במשחק הזה יהיה לו יותר קשה.

אנחנו רואים יותר ויותר בתחום הקמעונאות, מעבר לזירות מסחר ישירות בין צרכן לצרכן אחר.

נכון, גם זה מופיע. לא רק.

ואז השאלה היא, האם שינוי כזה הוא חלק מההיצע של המגמה הזו?

כן, אנחנו חושבים שכן, אנחנו רואים יותר שחקנים שמנסים לבנות זירות מסחר או לפתח זירות מסחר שהמוצרים שלהם נמצאים בתוך הזירות המסחר, אבל הם מאפשרים ללקוחות שונים גם לקנות וגם למכור, בתמורה כמובן להכנסה מסוימות מאותה מכירה. כך שזירת המסחר הופכת להיות לא רק מקום שבו מוכרים וקונים, אלא היא בעצמם גם מוצר בפני עצמו, ערוץ הפצה מאוד משמעותי. אנחנו כשצרכנים מחפשים יותר לקנות בזירות מסחר, ופחות ממותג ספציפי. וצריך להבדיל בין החנות האינטרנטית של המותג הספציפי, לזירת המסחר.

אם כי תלוי באיזה סוג מוצרים. אנחנו רואים שינוי די קיצוני בשוק המזון. שינוי בו החזק שורד, ומי שלא גדל, לא כל כך מצליח.

אני לחלוטין מסכים עם מה שאתה אומר, אבל זה נכון לא רק לשוק המזון, אלא לכלל השווקים. לא מזמן ראינו התפתחות של זירת מסחר בשוק התוכנה שהוא לחלוטין B2B. יש זירות מסחר, שגופים מציעים לגופים קטנים יותר להתחבר לזירות המסחר שלהם, ולהציע מרכיבי תוכנה, קצת כמו חנות של אפליקציות, אבל למוצרי תוכנה, שעד לפני 5 דקות לא האמנו שמישהו יקנה או ימכור מרכיבי תוכנה בזירת מסחר.

דיברנו קודם על ירידת, האם הסיפור הזה יוביל גם לירידת מחירים? האם נקנה בזול יותר כי נחסוך באמצע חוליות בשרשרת?

זו מגמה בהחלט רלוונטית להתפתחות הזאת, כי מקום שיש בו היצע גדול יותר, אז הצרכן יכול להשוות ולהחליט מה הערך שהוא מקבל מהרכישה. לפעמים הוא יעדיף לשלם יותר כי זה מוצר שמתאים לו, ולפעמים לא. אבל אין ספק שבמקום שהמגוון הוא מאוד גדול, זה משפיע על המחירים. דרך אגב, יש נוסף שעלה סביב נושא זירת המסחר, וזה היכולת של מי שמספק מוצר דרך זירת המסחר, לכן לספק אותו פיזית. הסוגיה של השרשרת הלוגיסטית, סוגיה של המרכזים הלוגיסטיים.

מכונית און-ליין כבר כאן. מה השלב הבא?
The Market Place המודל ההיברידי: המצגת של רם יאולוס בוועידת מיקוד בלקוח
"עידן הדחיפות – הישרדות ארגונית בעולם של הפרעה": הצצה לפרק הראשון
מאת |2019-03-27T13:53:26+03:0027 מרץ , 2019 |