טרנספורמציה דיגיטלית בתחפושת: כשארגונים וכלים דיגיטליים נפגשים

דף הבית » בלוג » טרנספורמציה דיגיטלית בתחפושת: כשארגונים וכלים דיגיטליים נפגשים

טרנספורמציה דיגיטלית בתחפושת: כשארגונים וכלים דיגיטליים נפגשים

מה הקשר בין פורים לטרנספורמציה דיגיטלית? לכאורה אין קשר, ושני הנושאים נמצאים במרחק שנות אור אחד מהשני. אולם בפועל, לא כך הם פני הדברים. חג פורים הינו הטריגר המושלם עבורנו לומר שוב את הדבר הבא: מי שעושה טרנספורמציה דיגיטלית חלקית, בעצם מנהל טרנספורמציה דיגיטלית בתחפושת. מכיוון שכאשר הארגון ממשיך להתנהל כמו שהוא התנהל תמיד, ללא שינוי מהותי בתהליכים ובשגרות העבודה, החיבור עם הדיגיטל לא זורם, נתקע, לא מתפקד.

לאחרונה פורסם בעיתון הארץ מאמר של דני בראון תחת השם "משימה בלתי אפשרית: להחליף בנק בישראל". המאמר של בראון נתן לקוראים מספר נקודות מעניינות למחשבה:

  • למה הארגונים אינם ממנפים את הטרנספורמציה, על מנת לבצע שיפור ביצועים אמתי בתהליכי הליבה של הארגון?
  • למה אנו עדים, שוב ושוב, לתהליכי עבודה "עקומים", לא יעילים ולא רלוונטיים, המועתקים As is לתוך מערכות מתקדמות?

אל הנקודות הללו, ברצוננו להוסיף מספר נקודות. אם החלטתם להפוך תהליך לדיגיטלי, הנה כמה שאלות שמומלץ לשאול את עצמכם בראשית התהליך:

  • האם התהליך נדרש? – דיגיטציה של תהליך היא הזדמנות טובה לשאול האם בכלל צריך את התהליך הזה. מה הוא משרת? מי הלקוחות שהוא משרת? האם ניתן לוותר עליו? לאחרונה המלצנו ללקוח לוותר על תהליך עבודה מורכב, ומרובה ממשקים, ששימש להעברת ניירת בין שני גופים ארגוניים, ע"י מיכון מלא של התהליך
  • האם התהליך טוב? – האם כל התחנות בתהליך נדרשות? האם יש פעולות כפולות, או מיותרות? האם יש תחנות שניתן למכן לחלוטין או לשנות את הדרך שבה מבוצעת הפעולה? בשנה האחרונה ניהלנו מספר פרויקטים שצמצמו משמעותית את כמות המסמכים, הניירת והחתימות שהיוו חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה של המוצר, במשך שנים ארוכות
  • מה תמהיל הערוצים הנדרש? – החלטתם ליישם תהליך בדיגיטל? מעולה! אבל האם עדיין נדרש לתת מענה גם במוקד הטלפוני? או בסניף הפיזי? ואם כן, איך בדיוק יינתן המענה?
  • כיצד לייצר תהליך היברידי? – איך "לקשור" את התהליך הדיגיטלי, על כל תחנותיו, עם התחנות המקבילות בארגון ,על מנת לייצר את התוצאה הסופית: תוצר או שירות הניתן דרך הדיגיטל. כיצד מתנהל התהליך, כתהליך פיזי/ דיגיטלי, עם פעולות הזורמות בין הדיגיטל ליחידות הארגון השונות בצורה חלקה?

ונסיים בציטוט מתוך המאמר של דני בראון, המנסח במדויק את הסוגיה: "העניין אינו רק טכנולוגי, אלא גם מהותי. אם עושים קופי־פייסט לתהליך ומעבירים אותו מהסניף הפיזי לעולם הדיגיטלי, לא פותרים את הבעיה. אם שוב ייווצר צורך לחתום עשרות פעמים ולהציג שפע של מסמכים, רק בצורה דיגיטלית, לא בטוח שזה יהיה טוב בהרבה מהמצב הקיים."

אז חג שמח ומלא דיגיטציה לכולם!

טרנספורמציה דיגיטלית בתחפושת: עדויות משדה הקרב
פורים כל השנה: טרנספורמציה דיגיטלית בתחפושת
המודל ההיברידי: פתרון לאתגרי הקמעונאות