כיצד לכתוב קורות חיים בעולם בהפרעה?

דף הבית » בלוג » כיצד לכתוב קורות חיים בעולם בהפרעה?

כיצד לכתוב קורות חיים בעולם בהפרעה?

בעידן שבו הכל משתנה כל הזמן, אין מקום לקורות חיים ישנים ולא מעודכנים, לא בתוכן, לא במהות ולא בעיצוב. איך מושכים תשומת לב, איך דואגים לא לשעמם, ואיך כותבים קורות חיים מנצחים? ניל"י גולדפיין, משנה למנכ"ל ומנהלת פיתוח עסקי בקבוצת נירם גיתן NGG, בראיון לתכנית "צבע הכסף" ברשת ב'

האם נכון לומר שקורות חיים שכתבנו לפני כ-10 שנים לא יעבדו, אם נכתוב אותם באותו אופן היום? 

קורות חיים זה פועל יוצא של משהו, של מישהו שמחפש עבודה בארגון שצריך מישהו כמוהו. אז בעצם צריך להבין מה השתנה בארגונים, שמחייב אנשים להשתנות גם ולכתוב אחרת את קורות החיים שלהם.

מה השתנה בארגונים?

השתנו הרבה דברים וממשיכים להשתנות. השתנה כל מה שקשור לממד הזמן, הכל זז הרבה יותר מהר. בשנים האחרונות יש שינוי בתוך שינוי, בתוך שינוי. משתנה מאקרו כלכלה, משתנה אופי העסקה, משתנה אופי כוח העבודה הנדרש בארגונים, שמשתנים מול הטכנולוגיה. ובעולם בהפרעה כיום, דרוש כוח אדם שונה ממה שנדרש קודם. וזה מחייב אותנו גם להשתנות בעצמנו, וגם להגיש את זה בצורה שונה. ולכן, כשאני כותבת היום קורות חיים, אני לא מנסה לכתוב בתבניות של מה היה ומה עשיתי בעבר, מה למדתי באוניברסיטה לפני 25 שנה. כי מה שהיה, הוא כבר ממש לא מעניין. ומה שמעניין הוא מה שיהיה. ארגונים צריכים להיות מאוד גמישים, ולהשתנות בעצמם כל הזמן. והם צריכים אנשים שלא דבוקים למה שהם יודעים ומה שהם עשו בעבר, אלא אנשים שיכולים ביחד עם הארגונים להמציא את עצמם מחדש.

אבל מה קורה עם מי שלא יודע לכתוב קו"ח יפים ועדיין עושה את זה בדרך הישנה?

זה נכון לגבי כל  דבר. יכול להיות מוצר נהדר שלא יודעים לארוז אותו נכון ואתה כצרכן מפספס אותו, כי על המדף הוא לא תפס את תשומת הלב שלך. אז זה נכון לגבי כל דבר במציאות שלנו. אנחנו חיים בעולם שבו יש הרבה מאוד רעשים, וכל אחד, וכל דבר נלחמים על תשובת הלב שלנו באפס סבלנות של מי שנמצא בצד השני. אנחנו צריכים לדעת להיות לא רק מי שאנחנו, אלא גם לייחצ"ן את זה נכון. כמו שיש מיתוג מעסיק לארגונים, שמנסים למשוך את הטאלנט הכי טוב, יש גם מיתוג מועסק למועמדים שצריכים לדעת למכור את עצמם הכי טוב. לחפש עבודה ולדעת לייחצ"ן את עצמך, זה מיומנות נרכשת. יש אנשי מקצוע שעוסקים בזה, יש גם הרבה מדריכים באינטנרט שיכולים לעזור וללמד איך לחפש עבודה, מה צריך להדגיש בקורות חיים ואיך לבלוט אל מול האחרים.

גיוס בדיגיטל: כיצד מגייסים טאלנט בימינו?
בני דור ה-Y אינם מוכנים להיות חיילים של תאגידים: טור דעה של ניל"י גולדפיין בעיתון דה מרקר
מאת |2019-02-19T12:24:15+00:0019 פברואר , 2019 |