כיצד למנוע את המשבר הבא בענף הקמעונאות? רם יאולוס בראיון ל"צבע הכסף" ברשת ב'

דף הבית » בלוג » כיצד למנוע את המשבר הבא בענף הקמעונאות? רם יאולוס בראיון ל"צבע הכסף" ברשת ב'

כיצד למנוע את המשבר הבא בענף הקמעונאות? רם יאולוס בראיון ל"צבע הכסף" ברשת ב'

שתי חברות רהיטים "הרדור" ו"פרנקו פרי" נקלעו השבוע למשבר ונסגרו באופן מפתיע, זאת בהמשך לקריסת חנויות ורשתות אופנה. האם ענף הריהוט נמצא במשבר, והאם יש דרך להיערך לשינויים המהירים שחווים הקמעונאים? רם יאולוס, מנכ"ל קבוצת נירם גיתן NGG בראיון לרשת ב' ב"צבע הכסף"

יאיר ויינרב מראיין את את רם יאולוס, מנכ"ל קבוצת נירם גיתן NGG ואת עו"ד חיות גרינברג, המתמחה בניהול משברים פיננסים. האזינו לראיון המלא או קראו את התקציר 

התקופה, היא תקופה לא פשוטה לקמעונאות המסורתית. אנחנו מדברים על זה המון כאן ב"צבע הכסף", הנה רק היום התברר שרשת אופנה נוספת "זברה", נקלעה לקשיים והגישה בקשה להקפאת הליכים. ו"זברה" לא לבד, הרי אנחנו זוכרים את רשתות האופנה כמו "הוניגמן" ו"יפו תל אביב" ועוד; גם ענף הריהוט מתקשה. מנתונים של חברת BDI-COFACE עולה כי 10% מהחנויות בענף הריהוט בסכנת קריסה ממש. האם יש עוד ענפים שצריכים להיות מודאגים? מי קונה רהיטים באון ליין? והאם יש קשר למה שקורה בענף הריהוט?

רם יאולוס: "קודם כל יש קשר מאוד-מאוד חזק לאון ליין, ואנשים קונים גם רהיטים באון ליין. הם גם מזמינים מחו"ל רהיטים. אני חושב שהדוגמא הכי מעניינת שאנחנו כבר שמענו עליה לפני שנה, זו איקאה. לא הדוגמה הישראלית שממשיכה להתנהג כמו שראינו עד היום, אבל איקאה זה אחד הקמעונאים היותר מובילים בעולם, עם תפיסה ותרבות ומודל מאוד ברור שיושם בכל העולם; ואיקאה כבר לפני שנה וחצי הודיעה שהם מחליטים לצמצם את האאוטלטים הענקיים שלהם מחוץ לערים, להעביר ולפתוח חנויות קטנות יותר במרכזי הערים, ולמכור דרך עלי באבא ואמזון. למה? קודם כל הם מבינים שהלקוחות משנים את הטעמים שלהם. במקרה שלהם הם כנראה יוזמים את הפעולה שלהם קודם. הם מבינים, והם גוף ענק, שהם לא בהכרח יכולים לייצר פתרון בעצמם בכל אחד מהמרכיבים שהם צריכים מחר בבוקר. וזה לא שאין להם אתר אינטנרט שאתה יכול לקנות בו, יש להם; הם רק מבינים שהלקוחות מחפשים את מה שאנחנו קוראים לו "market place" – ההרכב של זירת המסחר הדיגיטלית כמו אמזון ועלי-באבא, ששם אני אוהב לבקר כי הכל שם, ואני יכול לשוטט ולהשוות ולשמוע את דעתם של אחרים, לראות את המחירים ולקבל הצעות, אבל גם עם החוויה הפיזית שאני יכול לקפוץ בקרבת מקום כדי לגעת במוצרים ולחוות. וכמובן את היכולת לקבל את זה הביתה כשאני רוצה. החיבורים האלה, הם דוגמא למרקט-פלייס וזו דוגמא למישהו שקרא את התמונה ופעל מספיק מוקדם, ולאו דווקא ניסה לעשות הכל בעצמו.

איך זה קורה ברמה הפרקטית, היומיומית של מתחרה של איקאה. כשיושב בעל רשת ריהוט וקורא את מה שאתה מספר, האם הוא מבין שהוא צריך להיערך בהתאם? אם אין לו את היכולת לעשות את זה מבחינת תזרים מזומנים, הוא לא יכול עכשיו להפוך את הרשת שלו למשהו מקוון, אז הוא בבעיה גדולה מאוד. זה אולי אפילו אבוד מראש.

רם יאולוס: "במקרים מסוימים, ואנחנו רואים את זה בדוגמאות עכשיו, זה באמת מאוחר מדי. אבל אם אתה (מתעורר) בזמן, ואחת הבעיות הגדולות של הארגונים בימינו, זה להבין שהגבינה זזה ואם היא זזה אז אתה לא יכול להמשיך עם עסקים כרגיל, כי זה כבר לא קיים. אתה צריך לעשות שינוי. אם אתה מבין את זה, אז אתה שואל את עצמך איפה היתרונות היחסיים שלי, איפה לי יש יתרון, ואיפה אני צריך לחבור לאחרים ולבצע יחד איתם תהליך עסקי. זה לא משהו שהמצאנו היום, זה תמיד היה נכון, רק שהיום זה נכון במיוחד, זה לחוץ במיוחד, זה מהיר, התזוזות הן מהירות במיוחד, ומי שלא מסתכל ורואה, אז זה קורה לו.

קמעונאים יושבים על המון נדל"ן, או בבעלות או בשכירות. הם מחזיקים המון מלאים, או במצב של תשלומים מאוחרים לספקים שלהם, או שהם ממש קנו את זה. הם מחזיקים אשראיים, הם מחזיקים המון גורמי סיכון. אז הדבר הראשון שהם צריכים לעשות, זה לשאול את עצמם איך הם מפחיתים את גורמי הסיכון שלהם, כדי לא להיקלע לעניין, ואם הם יסתכלו על גורמי הסיכון, הם גם יוכלו לשאול את עצמם מי יכול לתת לי מענה במקום. אבל מה שאתה רגיל לעשות כל חייך זו דרך פעולה מסוימת, השינוי הזה הוא מאוד קשה ואז אנשים מחכים אולי מחר יהיה יותר טוב. אבל מחר לא יהיה יותר טוב.

 

למה Yango נכנסת לשוק המוניות בישראל? רם יאולוס בראיון ל"צבע הכסף" ברשת ב'
Re Inventing Retail – המודל ההיברידי: המצגת של רם יאולוס בוועידת הקמעונאות
המודל ההיברידי: פתרון לאתגרי הקמעונאות
מאת |2019-01-16T20:49:59+00:0015 ינואר , 2019 |