פיתוח למידה והדרכה 2017-05-21T15:26:30+00:00

מרכז פיתוח למידה והדרכה בנירם גיתן מתמחה בתהליכי פיצוח ופיתוח של פתרונות למידה אפקטיביים, תוך שילוב מגוון מתודות וכלים חדשניים. אנו שמים דגש על התאמת הפתרון המותאם לצורכי הארגון (הלקוח) ומקפידים על סטנדרט תוצרים בינלאומי, המשלב יצירתיות ועיצוב מתקדם. למרכז הפיתוח שלנו ניסיון עשיר במגוון גדול של פרויקטים בארץ ובעולם.

תחומי ההתמחות שלנו

  • שירות ומכירות
  • הדרכות מקצועיות וטכניות
  • ניהול ומנהיגות
  • מיומנויות רכות

השירותים שלנו

פיתוח אקדמיה

  • עיצוב מסלולי הכשרה לתפקיד ובתפקיד
  • פיתוח תכני לימוד
  • עיצוב תוכנית הסמכה
  • עיצוב תוכנית כשירויות והסמכות לאורך חיי העובד בחברה
  • חוברות חניכה וכניסה לתפקיד (עובדים ומנהלים)

למידה יחידנית

  • מודולות e-learning
  • משימות טרום ופוסט תוכנית הכשרה
  • עזרי למידה
  • משחקי למידה
  • סרטוני למידה
  • למידה סלולארית
  • למידה חברתית

יישום תהליכי שינוי

  • עיצוב תוכנית עבודה והטמעה
  • כלי תקשור
  • כלי הטמעה ניהוליים
  • מודולות e-learning
  • כלי מדידה
  • מדריכים למשתמש

הדרכה פרונטלית

  • חומרי הדרכה למדריכים
  • TTT – ערכות הדרכה למדריכים ולמנהלים
  • חוברות הדרכה למשתתפים
  • עזרי הדרכה (סרטונים, משחקים)

המוצרים שלנו

100 הימים הראשונים – ערכת כניסה לתפקיד למנהלים

תהליך כניסה לתפקיד ניהולי מהווה תהליך משמעותי בחייהם של מנהלים בארגון. הפעולות שמבצעים המנהלים בשלושת החודשים הראשונים לתפקיד, קובעים במידה רבה את מידת הצלחתם. ערכת "100 הימים הראשונים" הינה כלי בפורמט Excel, המכיל תוכנית כניסה לתפקיד ניהולי וכלים ליישום עוגנים מרכזיים בתקופה זו, לניהול ועבודה עצמאית של המנהל החדש.

מה כוללת הערכה?

  • מפת כניסה לתפקיד ניהולי, המציגה את התהליך בכללותו
  • חוצץ ייעודי לכל עוגן בתהליך הכולל תהליך עבודה, הנחיות, כלים וטיפים "מהשטח"
  • תכנים מרכזיים:
    – תכנון תהליך הכניסה לתפקיד וביצוע הכנה מנטאלית
    – אבחון ולמידה של היחידה
    – בניית תוכנית עבודה וצעדי פעולה ראשונים בתפקיד
    – מיפוי ממשקי עבודה מרכזיים וניהול שיחות היכרות וחפיפה
    – מיצוב, בנייה ועיבוי הרשת החברתית

מהם יתרונות הערכה?

  • הפעלה מהירה ופרטנית של תהליכי כניסה לתפקידים ניהוליים
  • עבודה עצמאית של המנהל תוך מתן כלים וליווי לאורך כל התהליך
  • תוכן תיאורטי וכליי עבודה פרקטיים במקום אחד
  • מקום לתיעוד רשמים ותובנות לצד תהליכים ומשימות לביצוע
  • מעקב ובקרה של המנהל החדש, אחראים וממונים אחר תהליך הלמידה

Remote Management – כלים לניהול מרחוק

בארגונים גלובאליים כיום, יותר ויותר מנהלים נדרשים לניהול עובדים "מרחוק". היעדר נוכחות ותקשורת פנים מול פנים, קשיים טכנולוגיים, הבדלים תרבותיים, הפרשי שעות, הם רק חלק מרשימת האתגרים שהופכים את עבודת הניהול מרחוק לשונה ומורכבת. Remote Management הינה ערכת כלים למנהלים בארגון גלובאלי, להעצמה ותמיכה ביכולת ניהול עובדים מרחוק.

מה כוללת הערכה?

  • כלי לניהול קליטת עובד חדש מרחוק
  • כלי לניהול פגישה מחזורית 1:1 מרחוק
  • כלי לניהול ישיבת צוות מרחוק
  • כלי לניהול פגישת התנעה לפרויקט מרחוק
  • כלי לניהול פעילות פיתוח צוות מרחוק
  • סדנה למנהלים לחיזוק תפישה ומיומנויות ניהול מרחוק (פנים מול פנים או דרך webinar) – להעברה
  • על ידי מנחים פנים ארגוניים
  • סדנה לעובדים לפיתוח מיומנויות עבודה מרחוק (פנים מול פנים או דרך webinar) – להעברה על ידי מנחים פנים ארגוניים

מהם יתרונות הערכה?

  • תמיכה במנהלים והקניית Best Practice לניהול אינטראקציות מרכזיות בניהול מרחוק
  • יצירת סטנדרטיזציה ויישור קו ארגוני בנוגע לתהליכי ניהול גלובאליים
  • הטמעת תפישת ניהול מרחוק, הלך רוח ודרכי התנהלות
  • הפצה והפעלה קלה ופשוטה לכלל המנהלים בארגון
  • ייעול עבודת צוותים גלובאליים וכיוצא בזה ביצועים ארגוניים

PDP- Personal Development Plan

מחקרים עדכניים בתחום הניהול והמנהיגות בארגונים, מראים כי "מודעות עצמית" הינה כלי ממעלה ראשונה עבור מנהלים. כלי ה-PDP הינו כלי בפורמט Excel, לבחינה עצמית של כשירויות והתנהגויות ניהוליות אישיות, אל מול ערכי הארגון או תפישת המנהיגות בו. הכלי מאפשר איתור תחומי התפתחות ותכנון תהליך בהתאמה אישית.

מה כולל הכלי?

  • שאלון לבחינת עצמית של כשירויות ניהוליות אל מול ערכי הארגון או תפישת המנהיגות בארגון
  • פלט תוצאות אוטומטי, לניתוח פערים והגדרת אזורי התפתחות
  • בנק רעיונות לפעילויות לצמצום הפערים, בהתאם לאזורי ההתפתחות שעלו
  • פורמט לבניית תוכנית פיתוח אישית על בסיס תוצאות השאלון
  • הנחיות והסברים לעבודה עצמאית עם הכלי

מהם יתרונות הכלי?

  • כלי להטמעת ערכים ותפישת מנהיגות ארגונית דרך בחינה מתמדת של מנהלים לאורם
  • עבודה עצמאית של המנהל ואחריות על תהליך הפיתוח האישי
  • הפצה והפעלה קלה ופשוטה לכלל המנהלים בארגון
  • מעקב ובקרה של המנהל, אחראים וממונים אחר תהליך הפיתוח האישי
  • תמיכה בתהליכי הערכת ביצועים וקרקע לשיח ודיאלוג בין מנהלים וממונים

פיתוח יכולות משאבי אנוש כשותף עסקי – תוכנית למנהלי משאבי אנוש

בשנים האחרונות, גופי משאבי אנוש בארגונים, עוברים תהליך שינוי תפישתי ומקצועי שמטרתו מיצוב משאבי אנוש כשותף עסקי לארגון. מנהלי משאבי אנוש שואפים לחיבור לאסטרטגיה הארגונית ולסיוע לארגון להשיג את מטרותיו העסקיות, דרך פעילות משאבי אנוש תואמת ותומכת.
תוכנית פיתוח יכולות משאבי אנוש כשותף עסקי, הינה תוכנית למנהלי משאבי אנוש להקניית כלים ומיומנויות לניהול תהליכי ייעוץ בתחומים ארגוניים ובתחום משאבי אנוש ולחיזוק הערך של יחידה זו בתהליכים בהשגת היעדים העסקיים.

מה כוללת התוכנית?

– 6-8 מפגשי למידה בנושאים הבאים:

  • תפישת תפקיד משאבי אנוש כשותף עסקי
  • אבחון ארגוני
  • חשיבה עסקית וגיבוש אסטרטגיה
  • הובלת תהליכים ארגוניים ותהליכי שינוי
  • ליווי וייעוץ למנהלים
  • ליווי ופיתוח צוותים

– "מעבירים את זה הלאה"- אפשרות להדרכת המנהלים שעברו את התוכנית (TTT), להכשרת צוותי משאבי אנוש הכפיפים להם, בתכנים מרכזיים ומותאמים.

מהם יתרונות התוכנית?

  • ישימות – הקניית כלים ומיומנויות פרקטיים ויישומיים למיצוב משאבי אנוש כשותף עסקי בארגון
  • הוליסטיות – פיתוח תוכנית המשלבת בין מכלול ממדי תפקיד מנהל משאבי אנוש
  • חיבור לשטח – שילוב בנצ'מארק מארגונים שעברו תהליכים דומים, שיח עם ממונים ומנהלים בארגון ועוד
  • שיתופיות – שילוב מתודות של למידת עמיתים, Study Buddy, ניתוחי אירוע, סימולציות ועוד

טכנולוגיות למידה – פתרונות למידה מתוקשבים

מהפכות האינטרנט, המובייל והרשתות החברתיות, שינו את הדרך בה אנשים צורכים ומעבירים מידע. לצד זה, קצב השינויים ועדכון הידע בארגונים גבר והוביל לצורך בפתרונות למידה חדשים, המאפשרים למידה עצמאית, בכל זמן ומכל מקום.

נירם גיתן פתרונות ניהול הון אנושי, מציעה מגוון פתרונות למידה מתוקשבים ואינטראקטיביים ללמידה עצמאית או לשילוב בהדרכה פרונטאלית להעצמתה, זאת תוך חיבור בין תחום פיתוח ההדרכה והלמידה לתחומי העיצוב וההפקה.

מה כוללים הפתרונות המתוקשבים?

– פיתוח, עיצוב והפקה של תוצרי למידה מגוונים:

  • לומדות
  • סרטונים
  • משחקי למידה
  • שאלונים ומבדקים אינטראקטיביים

– אפשרות ללמידה דרך מחשב, טאבלט או מכשיר נייד

מהם יתרונות הפתרונות המתוקשבים?

  • חיסכון בזמן ומשאבי הדרכה
  • מענה מהיר ופרטני לצרכי למידה בארגון
  • נגישות גבוהה ללמידה, בכל זמן ומכל מקום
  • למידה עצמאית ואקטיביות של הלומד
  • גיוון בשיטות ומתודות למידה
  • אינטראקטיביות, יצירת עניין וחוויה

ערכות משחק להטמעת ערכים

בסביבה הדינאמית, הכאוטית והמשתנה בה פועלים ארגונים כיום, ישנה הכרה בחשיבותם של ערכים ארגוניים, שישמשו כעוגן ומצפן לפעילות בארגון. ארגונים רבים עוסקים בהטעמת ערכי הארגון והנגשתם לעובדים ומנהלים.
ערכות משחק להטמעת ערכים, הינן ערכות עבור מנהלים בארגון, להעברת מפגשים צוותים סביב הערכים.
לכל ערך ארגוני נבנית ערכה ייעודית שכוללת משחק הקשור בערך ומכילה את כלל העזרים הדרושים למנהל לניהול המשחק ועיבודו.

מה כוללות הערכות?

לכל ערך ערכת משחק צבעונית וממותגת ובתוכה:

  • הזמנה מעוצבת למפגש כולל משימה קצרה ומקדימה
  • דף הנחיות למשחק
  • כלל העזרים הדרושים לקיום המשחק
  • צ'ק ליסט למנהל לניהול המשחק- כולל משימות מפורטות לביצוע לפני, תוך כדי ואחרי המפגש

מהם יתרונות הערכה?

  • הטמעה והנגשה של ערכי הארגון לעובדים ומנהלים
  • רתימת מנהלים והפיכתם ל"שליחי הערכים" בארגון
  • הפעלה עצמאית של המנהלים ללא צורך במנחים חיצוניים או פנימיים בארגון
  • למידה מעשייה – חיבור לערכים מתוך התנסות, ניתוח ודיון
  • יצירת עניין, חוויה ואנרגיה סביב הערכים