מערבולת הצרכים The Vortex of Needs

דף הבית » בלוג » מערבולת הצרכים The Vortex of Needs

מערבולת הצרכים The Vortex of Needs

מהי מערבולת הצרכים ומה ההבדל בינה לבין פירמידת הצרכים המוכרת של מאסלו? פוסט חדש של רם יאולוס, מנכ"ל קבוצת נירם גיתן ומחבר הספר "עידן הדחיפות"

פירמידת הצרכים של מאסלו כבר הפכה מזמן לכמעט אקסיומה בתחומי השיווק ובפקולטות למדעי ההתנהגות למיניהן (ולא רק). מבססים עליה תאוריות, מסווגים על פיה מוצרים ושירותים ומאזכרים אותה בהזדמנויות רבות.

אברהם מאסלו היה פסיכולוג שחקר את הצרכים הבסיסיים של האדם, וסידר אותם במעין פירמידה היררכית בת חמש קומות. הלוגיקה שמנחה את הפירמידה היא שהצרכים הבסיסיים ביותר של האדם נמצאים בתחתית הפירמידה, ורק אחרי שאלו מתמלאים, לאדם יש יכולת, זמן ומשאבים להשיג את הצרכים הפחות בסיסיים, הקרובים יותר לקדקוד.

בתאוריה המקורית של מאסלו הצרכים תוארו כנבנים זה על זה. בתאוריות שעקבו אחרי מאסלו ושדרגו את הפירמידה, הצרכים נתפסו כמתקיימים זה לצד זה, ולא בהכרח רבודים זה על גבי זה. כל אלה היו נכונים במידה זו או אחרת בעבר. לא עוד.

כיום אנחנו רואים מבנה אחר לגמרי, מנוגד לפירמידה. כיום הצרכים השונים מזינים זה את זה, שלובים זה בזה, שזורים ויוצרים מבנה של מערבולת.

מערבולת הצרכים הזאת (The Vortex of Needs) היא רב-ממדית, ובתוכה מתקיימים יחסי השפעה אדירים בין צורך אחד למשנהו. העולם שבו אנחנו חיים, עולם של הפרעות, גורם לכך שהצרכים הדומיננטיים, ששולטים בהתנהגות, משתנים מרגע לרגע – וכך גם משתנה ההתנהגות שלנו. אנחנו חיים במערבולת של הפרעות, וזו משפיעה ישירות על הצרכים שלנו.

ככל שמערבולת ההפרעה גדלה – כך גם מערבולת הצרכים מסתבכת וגדלה. שתיהן מקיימות ביניהן יחסים סינרגטיים, זו מזינה את זו.

מידע נוסף על מערבולת הצרכים, ניתן למצוא בספר "עידן הדחיפות" או באתר הספר>>http://bit.ly/buy-urgency-age

"עידן הדחיפות – הישרדות ארגונית בעולם של הפרעה": הצצה לפרק הראשון
Re Inventing Retail – המודל ההיברידי: המצגת של רם יאולוס בוועידת הקמעונאות
The age of urgency: מצגת של רם יאולוס בכנס הגלובל
מאת |2019-02-19T11:47:59+00:0011 פברואר , 2019 |